عقل و دین

بیان آموزه های دینی به زبان عقلانی

عقل و دین

بیان آموزه های دینی به زبان عقلانی

ما و حادثه کربلا:(4)

پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۵۳ ق.ظ
خوشبختانه دولت جمهوری اسلامی عزم مبارزه با تحریفات در عزاداریها کرده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ تصاویر ائمه را ممنوع اعلام کرد و نیروی انتظامی نیز اعلام کرد که اگر هیئت های عزاداری این تصاویر را نصب کنند یا در دسته های خود قرار دهند برخورد قانونی خواهد شد. امیدواریم که این قوانین جدی گرفته شود. چه مانعی دارد که دسته هایی برای عزاداری تشکیل شود که فقط از پرچمهایی با شعارهای اسلامی مانند الله اکبر و لا اله الا الله و از پارچه نوشته هایی حاوی سخنان امام حسین علیه السلام یا سخنان بزرگان درباره حادثه کربلا استفاده کنند و از حمل علم و کتل که ریشه آنها معلوم نیست بپرهیزند و به سینه زنی و زنجیرزنی بپردازند و البته از نوحه های حیات بخش و نه مخدر بهره گیرند که علاوه بر جنبه مظلومیت و تراژدی این حادثه به جنبه حماسی و شورآفرینی و حرکت بخشی آن نیز نظر داشته باشد، آنگاه خواهیم دید که این واقعه بزرگ که یاد و بزرگداشت آن سال به سال تجدید می شود، اثری اعجاب انگیز در تهذیب نفس جامعه و در ایجاد نهضت ها و حرکت های عدالت خواهانه و ضدظلم خواهد داشت. البته شخصیت های موجه روحانی و دانشگاهی باید در راه اندازی این گونه دسته ها عزاداری پیشقدم شوند.
انحراف دیگری که در عزاداریهای ما پدید آمده، این است که در این ایام کمتر به تحلیل این حادثه بزرگ و درس آموز پرداخته می شود و گاهی فقط به عزاداری می پردازیم و از این فرصت طلایی که همه اقشار جامعه به مساجد روی می آورند استفاده درست نمی کنیم.
روحانیت باید برای این ایام سخنرانان زیادی را در سطح کشور بسیج کند تا کار به دست افراد کم سواد یا بی سواد نیفتد. با همتی که در سطوح مختلف جامعه از مراجع عظام گرفته تا هیئت های مذهبی در جهت زدودن تحریفات و انحرافات از عزاداریهای حسینی ملاحظه می شود امید زیادی به اصلاح عزاداریها در دل مؤمنان پدید آمده است.

... پایان ...

 

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۷
یه بنده خدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی